Civilization!

3 maart 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Zondag 3 maart, Te Anau

Nee, zo kamperen is echt niets voor mij. Toen het eerste streepje zonlicht over de bergen kwam en het langzaamaan dag werd, was de halve camping alweer vertrokken. Hoe ze dat allemaal doen in het pikkedonker? Ik vond het opstarten vanmorgen in ieder geval een heel gedoe. Na nog wel even van de schitterende zonsopkomst met de mist en laaghangende bewolking te hebben genoten, ben ik rond achten al vertrokken richting de bewoonde wereld. Het duurde gevoelsmatig best lang voordat ik op een van de dertig stopplaatsen een echt toilet tegenkwam, maar wat was dat fijn! Water, zeep, een spiegel; nu waardeer ik het pas echt.

Onderweg opnieuw genoten van de omgeving, prachtig hoe een nieuwe dag begint in de bergen. Stiekem was ik wel blij toen ik na zo’n zeventig kilometer Te Anau zag opdoemen. Ik heb de auto geparkeerd aan het Lake Te Anau en ben het kleine centrum ingelopen voor eerst een flinke bak thee. Inmiddels was er weer telefoonbereik en ook de stads WiFi deed het, dus het thuisfront was weer gerustgesteld.

Later ben ik naar de bibliotheek gelopen voor betere WiFi om het blog en de foto’s van gister te uploaden. Het is fijn als ze buiten de openingstijden wel de WiFi aan laten staan, zodat je op de stoep nog even kunt Skypen en internetten;-)

Het is echt weer een stralende en warme dag vandaag. Rond half drie heb ik mijzelf geïnstalleerd op Lake View Kiwi Holiday park voor de komende twee nachten. Snel de korte broek aangetrokken aangezien ik nog geen enkele sandfly heb gespot. Wilde ik net met een kop thee lekker onderuitgezakt van het weer en het prachtige uitzicht gaan genieten: gooien ze alles dicht voor de schoonmaak. Lekker handig als het tijdstip is aangebroken waarop de nieuwe gasten arriveren. Douchen en eten koken zal dus ook moeten wachten. Ach, het is vakantie..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    3 maart 2019
    Heerlijk om op een natte koude zondagmorgen jouw blogs te lezen. Hartverwarmende fotos en een stralende Ingrid in de zon. Ja we hebben geskypt. Lang leve de techniek. Liefs mam
  2. Adrie en Jaap:
    3 maart 2019
    Hoi, Ingrid,
    Ik zit aan m'n ontbijt, ook met veel regen buiten, weer te genieten van jouw blogs. Je hebt ons hier weer, ongelofelijk mooie vergezichten laten zien. Wel jammer dat je zoveel last hebt van die beesten. Inderdaad, lang leve de techniek, vooral voor moeders!!
    Groet Adrie