A lot of islands!

9 april 2019 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 9 april, Bay of Islands

Om half negen werd ik tezamen met enkele andere campinggasten voor de deur opgehaald en naar de wharf in Paihia gebracht. Daar vertrokken diverse cruises, voor een halve of hele dag. Ik had nog even de tijd om wat rond te kijken, want mijn boot vertrok om kwart over negen. Via Great Sights heb ik de combo deal ‘The beginnings’ geboekt: per boot ‘The Cream trip’ en op een andere dag per bus ‘Cape Reinga’. Volgens mij een prima en relaxte manier om de omgeving te verkennen.

Ondanks dat het korte broeken weer was, kwam de jas die ik had meegenomen zeer goed van pas. Op volle snelheid en tussen de eilanden in waaide het stevig en voelde het koud aan. ‘s Ochtends zijn we vertrokken met een strak blauwe lucht en in de loop van de dag zag je steeds meer bewolking opkomen. Bij terugkomst heb ik de jas maar aangehouden, want als de zon weg is koelt het snel af en wordt het om half zeven donker.

Via Russel zijn we langs vele eilanden en baaien gevaren, waar het al snel raak was om dolfijnen te spotten. Met deze mocht je niet zwemmen, die groep zouden we misschien later nog zien. Een schitterend gezicht om ze te zien springen en spelen; wel lastig om ze op het juiste moment op de foto te krijgen.

Gemiddeld een keer per maand worden ook orka’s en walvissen gezien, dat was vandaag niet aan de orde. Maar de vele vogels, fly fish, seals, een blue penguin en dolfijnen maakten het meer dan goed. Tel daarbij het mooie weer en de grootse natuur op en het is een volmaakte dag.

Vlakbij Cape Brett en de vuurtoren was Motukokako, ook wel Hole in the Rock genoemd. Onze grappige schipper stuurde de catamaran er dwars doorheen, dit keer zonder schadeformulieren in te hoeven vullen. Het past maar net, maar als je een beetje wind en hoge golven hebt past het dus niet.

Om half een werden we afgezet op Urupukapuka Island, waar we vijf kwartier vrij mochten besteden. Een deel ging naar het café, een ander deel lag op het strand en ik ben aan de wandel gegaan. Een korte maar steile klim naar een uitzichtpunt boven op een heuvel van waaruit je schitterend uitzicht over de Bay of Islands hebt. Daar smaakten de gesmeerde boterhammen heerlijk;-)

Ergens onderweg werd een groot net aan de zijkant van de catamaran opgehangen en konden mensen ervaren hoe het is om in een wasmachine te zitten. Een enkeling durfde het aan en het was hilarisch om naar te kijken.

Deze dag verveelde geen moment; zo mooi! Alles bij elkaar was het het geld zeker waard. De hele dag op het water, het ingespannen luisteren naar de grappige en informatieve verhalen van de schipper maakten wel dat ik hartstikke moe om kwart voor vijf terug was op de camping. Na het eten koken en douchen had ik echt geen zin meer om jullie nog van een blog te voorzien. Ik heb nog wat uitzending gemist gekeken en ben vroeg gaan slapen. Morgen weer een dag!

1. Adrie en Jaap:
    10 april 2019
    Ik heb geen woorden, voor zoveel natuurschoon, PRACHTIG!!!!!!
  2. Nicolien:
    10 april 2019
    Geweldig hoor wat je ons allemaal weer laat lezen en zien . En heerlijk ff in de relaxstand mag ook toch ? Het is volgens mij nog steeds vakantie 🏝😆. Lekker genieten , maar doe je volgens mij elke dag.
  3. Yvonne:
    10 april 2019
    ik heb je met moeite gevonden in mijn oude atlas, een prachtige plek te zien aan de hand van je foto's
  4. Ingrid Jansen:
    10 april 2019
    Wauw Ingrid het was zekers een mooie dag zo te zien. Geweldige foto’s. Genieten !!
  5. Simone:
    11 april 2019
    Wat een mooie foto’s weer...prachtig Ingrid!