Mount Cook area

10 maart 2019 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Zondag 10 maart, Mount Cook Village

Heerlijk geslapen op de DOC camping en de sterrenhemel was weer prachtig;-). Hier is het echt stikdonker ‘s nachts, een hele uitdaging om het toiletgebouw te vinden en zonder wat voor ongelukje dan ook het bed weer in te kruipen.

Vanmorgen maar weer het kooktoestel tevoorschijn gehaald en eieren gebakken en een flinke bak thee gezet. Ik leer het kamperen nog! Daarna de rugzak ingepakt en op pad gegaan. Het was niet koud, maar wel bewolkt. Ik ben blij dat ik gister de route richting Mount Cook al heb gedaan, want vandaag had ik de top niet kunnen zien.

Ongeveer een half uur verderop was Kea Point Lookout, aan de andere kant van Lake Mueller waar ik gisteren langs gelopen heb. Met een prachtig uitzicht op Mount Sefton en de Mueller Glacier. Ook zou je van daar Mount Cook moeten kunnen zien, maar die zat dus in de bewolking. Dezelfde route weer terug gelopen en toen de afslag naar het dorp genomen. Niet dat hier zoveel te doen is, maar ik hoopte dat ze ergens internet zouden hebben. Uiteraard om jullie op de hoogte te brengen, maar ook om te weten wie de mol was;-) En ik kon Spotify niet meer offline gebruiken omdat ik eerst een keer online moest inloggen. Het is toch wel fijn om af en toe wat muziek te horen, ook al waardeer ik de stilte enorm.

Bij Hotel Hermitage heb ik internet toegang kunnen kopen, dus gauw alle foto’s weer geüpload en ook de iCloud bij kunnen werken. Op mijn telefoon liep het namelijk helemaal vast. Terwijl ik buiten zat, kwam er een klein konijntje voorbij huppelen. Even later kwam er een wezel/marter/hermelijnachtig beest langs, met een klein konijntje in z’n bek. Tja, het dierenrijk is soms best wreed.

Ondertussen ben ik op alle vlakken weer helemaal bij, dus ga ik weer offline terug de natuur in. Morgen rijd ik naar Wanaka, daar heb ik in ieder geval 1 overnachting geboekt. Van daaruit moet ik weer een plan trekken, want het is de bedoeling dat ik over ongeveer veertien dagen bij de boot ben. Dan heb ik nog ruim drie weken voor het Noordereiland. Je schijnt daar wel sneller de afstanden te kunnen overbruggen. Dat moet ook wel, want er is nog zoveel te doen!

1. Adrie en Jaap:
    10 maart 2019
    Boffen vanmorgen, bij het ontbijt, twee verslagen, m'n twee kleinkinderen kijken een filmpje, ze hebben nachtje gelogeerd en oma lekker "op reis". Onze dochter is jaren geleden in Zambia geweest en vertelde ook over zo'n prachtige sterrenhemel, ook daar was het stikke donker. En ook wederom prachtige foto's!!! Ik heb m'n ontbijt op en ga ff douchen en aankleden. Groet Adrie
  2. Willy:
    10 maart 2019
    Wat weer prachtige reisverslagen en super mooie foto,s. Ook nog bedankt voor het kaartje voor ons 45 jarig huwelijk. Dat jij daar ook nog aan gedacht hebt. Super. Nog heel veel plezier.
  3. Natascha:
    10 maart 2019
    Wat heerlijk om op een regenachtige zondagmiddag jouw reisverhaal te lezen. Wat een avontuur en wat een prachtig mooi natuur! Genieten!
  4. Yvonne:
    10 maart 2019
    na een middagje Wheem {toch nog 44 pers.} ondanks regen en natte sneeuw, nu nog even je 2e reisverslag gelezen. goede reis morgen