Wait and relax!

4 maart 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Maandag 4 maart, Te Anau

Een rustige dag die al vroeg begon met stralend weer. Een uitgelezen dag om de was te doen; maandag is tenslotte wasdag. Inmiddels had ik al flink wat opgespaard en ook het beddengoed moest er aan geloven om maar verlost te worden van de nog enkele verdwaalde sandfly. Het wassen is zo gebeurd, maar ja het moet ook weer droog. En wat kun je dan beter doen dan een touw te spannen tussen wat bomen, je stoel strategisch te parkeren en onderuitgezakt met een boek en een bak thee kijken en wachten tot de was droog is. Als dat niet ontspannen is!

Helaas had ik niet genoeg waslijn en wasknijpers, dus moest ik wel af en toe in de benen om het een en ander te verruilen. Na enige tijd stak er een flinke wind op en kwam de bewolking opzetten, maar het bleef gelukkig droog. Na de middag werd het bijna windstil en droogde het nauwelijks meer. Dus het laatste kleine spul maar een half uur in de droger gestopt en klaar was ik er mee.

Na zoveel niets doen werd het toch weer tijd voor wat actie. Heerlijk langs Lake Te Anau geslenterd en in het centrum een leuk sweatvest en T-shirt van Nieuw-Zeeland gekocht. Mijn huidige witte RAV vest en nog wat shirts zijn waarschijnlijk bedorven door het wassen hier. Sommige vlekken gaan eruit, daarentegen krijg je er vele nieuwe vlekken voor terug.

Van een local kreeg ik op de vorige camping de tip om naar de cinema in Te Anau te gaan. Daar draait elk heel uur een korte film over de Fiordlanden. Met een bemachtigd kortingskaartje (blijf Nederlander hé;-)) zat ik om 17.00 uur in de kleine filmzaal, met slechts zestig stoelen die ondanks het tijdstip bijna allemaal bezet waren. En mooi dat het was, echt schitterend! Twee en een half jaar is er door een bevriende fotograaf (die van de Lord of the Rings) en een helikopter piloot gefilmd in het hele gebied. Prachtige shots boven watervallen, in de sneeuw en over de bergen. Zó mooi!

Na een portie fish&chips (de koelkast is weer eens uitgevallen dus de verse boodschappen niet kunnen aanvullen) nog even gebruik gemaakt van de goede WiFi bij de bibliotheek en weer teruggelopen naar de camping. Het is nu begin maart om 21.00 uur al donker maar vanavond begint het al eerder zo lijkt het. Er zouden vanavond namelijk wat buien kunnen vallen.

Morgenvroeg vertrek ik voor de volgende etappe naar Queenstown. Mega toeristisch schijnt het (de overnachting was tenminste bijna vier keer zo duur als anders), maar ook een stad vol adrenaline en mooi gelegen aan een meer. Ik kijk er naar uit!

1. Adrie en Jaap:
    4 maart 2019
    Ook over een "rustdag" kun je zo schrijven dat het een hele belevenis lijkt, knap hoor. Groet Adrie
  2. Marijke:
    4 maart 2019
    Ahh, wat een relaxte manier om je omgeving te zien, in de bios..vast wel een lekker uurtje geweest:)
  3. Yvonne:
    4 maart 2019
    denk dat je kuiten wel dankbaar zijn na dit dagje
  4. Anetta:
    4 maart 2019
    De camping in Te Anau met de rare sluitingstijden van de washokken en de grootste keuken die we op een camping gezien hebben. Heel herkenbaar weer. Queenstown zal wel een culture shock zijn na al die natuur. In de buurt van Queenstown ligt Arrowtown, is een leuk plaatsje. Ben benieuwd hoe je vanaf Queenstown verder gaat: langs de kust of naar Mount Cook.
  5. Margreet:
    4 maart 2019
    Heerlijk toch , een dagje in de relax stand :)