Big city!

18 april 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Donderdag 18 april, Auckland Harbour en Sky Tower

Vandaag de laatste kans om de toerist uit te hangen. Niet echt mijn manier van reizen, toch ontkom je er soms niet aan. Na een wat onwennige nacht in het hotel ben ik vanmorgen opnieuw richting de haven gelopen. Helaas was het cruiseschip al vertrokken, daarentegen was er nog genoeg te zien.

Om kwart voor elf zat ik op een catamaran voor een ‘Harbour Cruise’ van anderhalf uur. Ik houd nou eenmaal van varen en dit was een mooie manier om de skyline vanaf het water te bekijken. Via de Ports of Auckland, het Bean Rock Lighthouse en Rangitoto Island voeren we langs Mount Victoria, Devonport, de Naval Base en Harbour Bridge weer naar Central Auckland. Tot zover je maar kunt kijken staan er huizen en dit was nog maar een deel van de grote stad die gebouwd is op een vulkanisch veld van meer dan 50 vulkanen. Het was wederom heerlijk vertoeven op het water.

Na vele straatjes in het Central Business District te hebben verkend ben ik naar de Sky Tower gelopen, in totaal 328 meter hoog. Nadat ik een kaartje had gekocht moest ik voor een groen scherm staan waar je gefotografeerd werd. Uiteraard wilde ik dat niet, maar het was verplicht om ‘veiligheidsredenen’ werd mij verteld. Dikke neus, want bij de uitgang stond een bord met alle foto’s die je kon kopen.

Gelukkig werd je met de lift naar level 51 gebracht, 186 meter hoog. Anders waren het 1267 treden, ik weet nog precies hoe dat voelt;-) Daar was een observation deck, met bordjes wat je zag. Af en toe vloog er een Sky Jumper aan een touw/elastiek naar beneden, een soort bungee jump maar dan zonder het jojo-effect. Tevens was er op dat level een klein kinderspeelparadijs, dus ben ik gauw met de lift naar level 60 gegaan. Het Sky Deck op 220 meter hoogte. Daar was het een stuk rustiger en kon je betere foto’s achter het glas nemen. Schitterende uitzichten!

Aan het eind van de middag was ik eigenlijk ook wel klaar met de stad en de daarbij behorende drukte. Geen zin om te shoppen, dus terug naar het hotel gelopen. Inmiddels staat alles kant en klaar voor morgen. Rond half tien in de ochtend verlaat ik het hotel en ga met de bus naar het vliegveld. Zo het nu lijkt vlieg ik om 14.10 uur (jullie tijd 04.10 de nacht ervoor) naar Singapore waar ik overstap voor een rechtstreekse vlucht naar Amsterdam. En op zaterdagmorgen weer voet hoop te zetten op Hollandse bodem!

1. Astrid haan:
    18 april 2019
    Een hele goede terugreis gewenst Ingrid! En bedankt voor het “meereizen” !!! Ik heb ervan genoten! 😃
  2. Adrie en Jaap:
    18 april 2019
    Dit waren voor ons hier, denk ik, de laatste prachtige foto's, van ons "meereizen" met jouw. Dank je wel hiervoor, je schrijft zo, dat het voor ons heel erg leuk was om je te volgen!!!! Nogmaals een goede, veilige terugreis 🛫🛩!! Ik ken iemand die op Schiphol met open armen staat op te wachten. En dan weer lekker slapen in je bedje, nog poosje acclimatiseren en dan weer terug in de "harde werkelijkheid". Dit neemt niemand je meer af!! Liefs van ons, Adrie
  3. Margreet:
    18 april 2019
    Ingrid BEDANKT dat je dit alles met ons hebt willen delen !! Enorm van genoten ! ! Liefs margreet
  4. Riet Harms:
    18 april 2019
    Ingrid geniet nog even na van wat jij allemaal gezien hebt. Een hele fijne vlucht. ✈️✈️😊
  5. Aukje:
    19 april 2019
    Goed terugreis en genoten van je verhalende foto’s!
  6. Marijke:
    19 april 2019
    Goeie terugreis Ingrid ! Erg leuk om op deze manier met je "mee te kunnen reizen"
    Je kan heel mooi vertellen en beschrijven! Nieuwe carrière?
    Hartelijke groeten van mij!
  7. Simone:
    19 april 2019
    Goede terugreis Ingrid🛩 en een veilig thuiskomen! 🏡Zie er naar uit om je te zien en spreken🍀
  8. Yvonne:
    19 april 2019
    nogmaals een rustige terugreis,was er wel niet bij maar heb toch door verhalen en foto's van Nieuw Zeeland genoten