Final campsite!

16 april 2019 - Orewa, Nieuw-Zeeland

Maandag 15 april, Orewa

Na bijna een week in de Bay of Islands te hebben vertoefd kwam daar vanmorgen toch echt een eind aan. Het was er heerlijk, een fijne plek om het wat rustiger aan te doen.

Om kwart voor tien ben ik in de auto gestapt voor de 190 kilometer naar het zuiden. Drie uur later stond ik bij de supermarkt in Orewa voor de laatste verse boodschappen. Het was behoorlijk druk onderweg. Op de kaart lijkt Orewa niet zo groot, maar wat ik er van gezien heb is en wordt er een hele stad uit de grond gestampt. Veel nieuwbouw, een groot winkelcentrum, boulevard en schitterend gelegen aan het water. En dat alles op zo’n veertig kilometer van Auckland.

Ik verblijf nog twee nachten bij het Orewa Beach Holiday Park; de allerlaatste met Count Dooku. Met uitzicht op zee, maar dit keer moet ik wel 100 meter lopen om er te komen;-) Na een wandelingetje op het strand heb ik alvast een begin gemaakt met het opruimen van de auto. Na al die weken had ik een tas vol folders, boekjes en magazines ‘gespaard’, die ik nu uitgezocht en in de gemeenschappelijke ruimte heb achtergelaten. Hopelijk kan ik andere mensen nog inspireren.

Ondertussen nog een was gedraaid, want hoewel dit de laatste camping is duurt het nog vijf dagen voordat ik terug ben. Laat in de middag verdwijnt de zon en koelt het snel af. Het is tenslotte wel herfst, ondanks dat je overdag in de korte broek loopt. Om half zeven is het alweer donker. Gelukkig is de tweede accu weer vol dus hoef ik niet helemaal in het donker te zitten.

Dinsdag 16 april, Orewa

Vanmorgen na een heerlijke nachtrust de koffer leeg gekiept en schoongemaakt. Ik moet er niet aan denken dat er per ongeluk iets meelift waarop de sniffer dog aanslaat! Verbazingwekkend dat alles er weer prima in past, tezamen met twee nieuwe shirts en een sweatvest. Overtollige spullen zoals de emmer, lucifers, pepermolen, afwasmiddel en houdbare etenswaren kan ik hier in de keuken achterlaten of bij Spaceships. Ongetwijfeld kunnen andere reizigers er nog iets mee.

Eigenlijk was ik zo klaar, het is tenslotte niet veel wat je echt nodig hebt in tien weken. Achteraf gezien had ik nog wel minder mee kunnen nemen:-) Omdat het zulk heerlijk weer was heb ik de wandelschoenen aangetrokken en ben deels via het strand naar het centrum gelopen. En daar trof ik naast twee grote supermarkten bijna alleen maar eet- en drinkgelegenheden aan, onvoorstelbaar veel. Niet dat ik nou zo’n winkel typje ben, maar ik had nog wel even wat rond willen snuffelen. Dat bewaar ik dan maar voor Auckland. Op m’n gemak en met een lekker ijsje teruggelopen, waar ik nog heerlijk met een boek buiten heb gezeten.

Morgen rijd ik vanaf de camping naar het tankstation hier dichtbij voor de laatste keer tanken en om de ergste rommel er uit te stofzuigen. En dan wordt het tijd om afscheid te nemen van Count Dooku en het laatste hoofdstuk in te luiden: Auckland!

1. Adrie en Jaap:
    16 april 2019
    Ja meid, nu bijna, de laatste prachtige foto's alweer en dan zit het er al weer op voor je,
    Maar wat heb genoten, volgens mij. Nog een paar mooie dagen!!! Groet van ons Adrie
  2. Simone:
    16 april 2019
    Tjonge wat gaat de tijd snel en wat heb je veel gezien!
    Geniet van deze komende dagen!
    Count Dooku lever je straks weer in maar geen verdriet, je krijgt er straks weer een mooie gele bus voor terug! 😉
    Tot snel!🍀
  3. Margreet:
    16 april 2019
    Denk dat de laatste dagen wel met gemengde gevoelens zullen verlopen...… maar wat een prachtige tijd heb je gehad !!! En niet alleen jij, ook wij hebben mee mogen genieten.
    Ik zou wel blij zijn om je straks weer in "levende lijve "te zien :) Liefs margreet
  4. Astrid haan:
    Hoi Ingrid!
    Nu al?! Dat gaat snel! Geen reisverhalen meer op de mail, maar straks in het echie! Geniet nog maar flink en een goede terugreis!
    Dag! Astrid.
  5. Yvonne:
    16 april 2019
    tja wat zul je al dat prachtige water missen hier moet je het weer doen met de Koot en de Vaart!! geniet nog de laatste dagen en een relaxte terugreis
  6. Anoek:
    16 april 2019
    Wat gaat dat snel Ingrid... nu alweer bezig met je terugreis... nog heel even genieten en daarna maar snel een dienst samen plannen op het gele busje kan ik horen wat je nou echt de allermooiste plekken vond 😊 Geniet nog even!