Het is bijna zover!

1 februari 2019 - Dedemsvaart, Nederland

Al heel wat jaren is het mijn wens om te gaan rondreizen ‘down under’. Aangezien Australië toch best een groot land is (en ze hebben er slangen!), kwam Nieuw-Zeeland steeds meer in beeld. Lang leve internet en de reisprogramma’s op TV; hier ga ik naar toe!

De afgelopen twee jaren werden de plannen concreter. Eerst extra werken om uren te sparen en een lange verlofperiode aan te vragen. Want ja, zo’n reis moet je ook goed doen. Gelukkig stond mijn werkgever er helemaal achter en ziedaar: bijna vier maanden betaald verlof.

Tja, en dan? De reisperiode is bekend, het grote uitkijken naar kan beginnen. O ja, er moet uiteraard wel van alles geregeld worden zoals een vliegticket en de autohuur. Want ik ga natuurlijk niet met een groepsreis en ook zo’n bestaande autovakantie waarin alles al vaststaat is niet aan mij besteed... Gelukkig ben ik niet de eerste wereldreiziger en van alle kanten krijg ik waardevolle tips. Ondertussen al een opfriscursus Engels gevolgd, in de hoop dat ik de Engelstalige voorwaarden en kleine lettertjes goed heb begrepen.

En dan opeens is het nog maar zes nachtjes slapen! Het to-do lijstje van thuis en de voorbereidingen wordt steeds korter, het wat-neem-ik-mee en wat-wil-ik-graag-zien lijstje steeds langer en de koffer voller. Dus ik ben er (bijna) klaar voor!

1. Adrie en Jaap:
    1 februari 2019
    Lieve Ingrid, ik ga/wij gaan je zeker volgen, hartstikke leuk!! HEEL VEEL PLEZIER!!!!!!
  2. Jozina:
    1 februari 2019
    Maak er een mooie reis van
  3. Marijke:
    1 februari 2019
    Het is bijna zover! Succes met je laatste voorbereidingen !
  4. Milou:
    1 februari 2019
    Ingrid, wat een mooie tijd ga je tegemoet! Heel veel plezier en geniet van elk moment!
  5. Margreet:
    1 februari 2019
    Wow het is bijna zover !! Geniet van alle dingen die je tegenkomt! En wat fijn dat wij een beetje met je mee mogen reizen ( en genieten ). Liefs margreet :)
  6. Anita:
    1 februari 2019
    Eindelijk is het dan toch echt bijna zover! Heel veel plezier en geweldige ervaringen gewenst en ik ga je belevenissen zeker volgen!
  7. Annet Dalhuisen:
    1 februari 2019
    Ingrid, ga lekker genieten van deze prachtige reis! Ik kijk uit naar jouw verhalen.
  8. Miranda:
    1 februari 2019
    Leuk Ingrid om je reis te volgen. Ik wens je een ontzettend mooie tijd toe. Geniet ervan!
  9. Anetta:
    1 februari 2019
    Heel veel plezier op Aotearoa! Ik krijg nu al heimwee!
  10. Natascha:
    1 februari 2019
    Lieve Ingrid, wij wensen jou heel veel plezier en geniet van deze bijzondere reis!
  11. Marielle Wagenvoort:
    2 februari 2019
    Spannend het is bijna zover, ben benieuwd naar al je verhalen!! Heel veel plezier en succes en alvast een hele goede reis gewenst!!
  12. Anoek:
    2 februari 2019
    Eindelijk is het dan zover en mag je je wereldreis gaan maken.. ik ga zeker mee genieten van jou avonturen en wens je een hele bijzondere gedenkwaardige reis toe! Geniet!
  13. Ria Pieper:
    6 februari 2019
    Nog 1 nachtje en dan ga je, heel veel plezier en een hele goede reis en we gaan je volgen!
  14. Mam:
    7 februari 2019
    En dan is het 7 februari. De koffers gewogen en ingecheckt. Nancy uitgezwaaid en dan jijzelf door de poortjes en uit het zicht.nog 2 uurtjes en dan ga je echt.Je hebt er zin in dat straalt er vanaf. Lieve Ingrid, goede vlucht en behouden aankomst. Liefs mam
  15. Adrie en Jaap:
    7 februari 2019
    Ja meid, ineens is dan het vertrek daar, veilige reis en ga genieten!!!!!