Hot pool!

1 april 2019 - Mount Maunganui, Nieuw-Zeeland

Maandag 1 april, Mount Maunganui

Gisteravond trok de wind steeds verder aan en vannacht wiegde de auto zelfs bij vlagen dus het was weer heerlijk slapen. De weersvoorspellingen lieten erg veel regen zien, vannacht en vandaag. Maar bij het opstaan was het droog. Het waaide nog wel flink, maar dat kan bijna ook niet anders. Ik zit hier aan het eind van een soort landtong, met water aan beide zijden. Koud is het zeker niet en aangezien het nog steeds droog was ben ik vol goede moed begonnen aan de klim naar de summit van Mount Maunganui. Vanaf de camping beneden leek het best mee te vallen.

Je zou denken dat mijn conditie inmiddels een stuk verbeterd is en dat mijn spieren wel wat gewend zijn. Dat valt flink tegen kan ik je zeggen. Ik heb nauwelijks last van spierpijn, maar na het beklimmen van de eerste trappen stonden mijn kuiten zo ongeveer in de fik. Het lijkt wel of de traptreden steeds hoger worden;-) De beste remedie is gewoon doorlopen, het gaat vanzelf weer over. Ook was ik al snel weer buiten adem, dus heel rustig aan verder. Het is ruim 220 meter klimmen naar de top en ik kan je vertellen: dat zijn heel veel traptreden. Halverwege ging het ook nog eens regenen, maar gelukkig liep ik redelijk beschut. Boven op de top toch wel een hoes om mijn rugzak gedaan en een regenjas aan, want het ging alleen maar harder regenen. Het uitzicht daarentegen was wel weer fantastisch!

De weg naar beneden ging aardig vlot en op tweederde heb ik het iets langere 4WD pad gevolgd, dat scheelde weer een aantal trappen. Omdat ik toch al deels natgeregend en flink bezweet was, heb ik een tasje met zwembenodigdheden gepakt en ben naar de buren gelopen. Daar zit namelijk de ‘Hot salt water pools’ en als gast van de camping kun je daar voor de helft van het geld naar binnen. Het is al lang geleden dat ik in een zwembad ben geweest en nu weet ik ook weer waarom. Dat gemartel met omkleden, alles is nat, heb je net gedoucht om in het water te stappen moet je weer plassen. Probeer dan maar eens moeiteloos het badpak weer uit te doen. Maar, het is allemaal gelukt en ik ben tussen enkele Aziaten in een hot pool met bubbels geplonsd (die zelfs daar hun telefoon bij zich hadden!). Lekker voor de spieren en best warm. Het is in de openlucht, dus ook wel een beetje raar omdat het regent. Daarna in een bad met zout warm water gezeten en nog een poosje in een pool met een jet straal. En toen had ik het wel weer gezien. Begon het hele gedoe weer, maar ook dat heb ik gered.

Terug bij de auto zit je dan met allerlei natte spullen en ik heb niet de illusie dat het vandaag nog droogt. Ik wil niet weten hoe het morgenochtend ruikt.. Een deel van de natte kleding aangehouden en - in de regen - naar de Burger King gelopen voor WiFi en een bak thee. Ik moet er wel wat voor over hebben om jullie van een blog te voorzien. Nee hoor, ik ga ook even op zoek naar de volgende camping en mogelijke activiteiten. Morgen reis ik richting de Coromandel, waar volgens mij weer genoeg te zien is. En hopelijk met mooi weer!

1. Henriët:
    1 april 2019
    Tijdens de nachtdienst op de hap Zwolle komt je verhaal binnen. Heerlijk even lezen tussendoor!
  2. Adrie en Jaap:
    1 april 2019
    Meid wat een uitzicht weer, prachtig!!!! En oooo, die arme kuiten van jouw, maar wat een beloning op de top!!!!!
    Groet Adrie
  3. Astrid haan:
    1 april 2019
    Opnieuw een leuk verhaal!
    Je kunt overwegen een volgende x de sauna te nemen? heb je zwembaden in alle soorten en maten, en ben je van het gemartel met zwemkleding af!!!! 😂
    Kan het je van harte aanbevelen !
  4. Marijke:
    1 april 2019
    Prachtige uitzichten weer ondanks het slechte weer. Hopelijk morgen weer wat droger.
    Sta je mooi op de foto bij de aziaten:) ??
  5. Anetta:
    1 april 2019
    Als je nog op zoek bent naar campings op Coromandel... Hot water beach top 10 camping. Op loopafstand van nog meer hot pools. Alleen die moet je zelf graven op het strand. :)
    Aan de andere kant van het schiereiland: Tarura kiwi camping.
  6. Ria Pieper:
    Mooie foto,s Ingrid.