That crazy tree!

11 maart 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Maandag 11 maart, Wanaka

Ik heb het overleefd! De plek was echt prachtig en heb er twee dagen heerlijk gewandeld, genoten, gelezen en geslapen; echter deze vorm van kamperen is niet langdurig voor mij weggelegd. Ik heb echt geluk gehad met het weer, want ook vandaag was er veel laaghangende bewolking.

Vanmorgen via een kleine omweg nog even naar het hotel van gister geweest, want de WiFi was nog net geldig. Aangezien het zeer goede kwaliteit was, heb ik nog een tijdje met moeders geskypt en zijn we aan beide kanten weer op de hoogte.

Via grotendeels dezelfde weg als ik gekomen ben heb ik weer 206 kilometer afgelegd en ben neergestreken in Wanaka, bij het Lakeview Holiday Park. Waarom heten trouwens bijna alle campings zo? Onderweg een stop gemaakt bij de Lindis Valley Lookout, met rondom schitterende uitzichten. Daarna bij Tarras de afslag genomen richting de westkust.

Toen ik Wanaka naderde had ik het gevoel dat ik Queenstown binnen reed, drukte en gekte. Er wordt hier veel gebouwd en in het park was denk ik afgelopen weekend een festival of iets dergelijks geweest, want daar waren ze van alles aan het afbreken. Toch maar langs de New World want ja, eten gaat gewoon door. Om precies twee uur reed ik de camping op, geweldige plek en voorzieningen. Eerst een was in de machine gestopt, want de laatste dagen droogt het slecht, is in de auto ook alles klam en gaat het stinken. Hier schijnt de zon en is het ruim twintig graden, dus hopelijk droogt het wat.

Daarna zelf heerlijk lang alle ‘viezigheid’ van mij afgespoeld en de was opgehangen. Tevens de afwas van afgelopen weekend grondig gedaan, met warm water! Omdat de was ondanks het mooie weer slecht wilde drogen, heb ik maar op tijd eten gekookt en zat voor vijven al aan de warme hap. Zodat ik daarna nog even aan de wandel kon, anders werd de was weer nat.

Ondertussen zat ik maar te bedenken waar ik morgen naar toe zal rijden. In ieder geval richting het noorden, naar de kust en de gletsjers. Helaas zijn de weersvoorspellingen niet zo goed, dus wat is wijsheid? Uiteindelijk heb ik morgen een plekje geboekt op een camping bij Fox Glacier. Het is een stuk rijden, maar wel via een mooie route schijnt. En de weg er naar toe is weer open volgens de laatste berichten. Dus morgen maar vroeg opstaan en eerder dan anders op pad.

Nadat dat ook geregeld was, heb ik nog heerlijk langs Roys Bay gelopen. En natuurlijk langs de enige echte That Wanaka Tree. Bijzonder hoeveel mensen staan te staren naar een boom die in het water groeit. Maar mooi is het;-)

1. Adrie en Jaap:
    11 maart 2019
    Hoi, bijzonder gezicht, die boom in het het water, hij/zij, zal wel van natte voeten houden. Groet Adrie
  2. Margreet:
    11 maart 2019
    Wowoe wat een dappere dodo is die boom !! En jij natuurlijk ook Ingrid !! Ik vroeg me zo af Ingrid, hoe gaat het met een soort van heimwee? Heb je daar last van of kun je het prima redden met skypen ed ? Met skypen hoor je ook de stem erbij. Dat lijkt mij wel heel fijn. Maar nu praat ( haha leuke woordgrap ) / schrijf ik vanuit mijzelf. Tot de volgende keer Xx
  3. Feronique:
    11 maart 2019
    Kan me voorstellen dat je blijft staren naar de boom in het water, het is echt een plaatje zeg! Mooi voor een muurposter op je slaapkamer straks.
    Hopelijk is je was weer droog en stinkt het niet meer in je auto. Goede kilometers toegewenst, op naar de volgende prachtige plek!